Звіт-інформація

про військово-патріотичну роботу

Новозбур’ївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №2

1. Відомості про гуртки військово-патріотичного напряму (2017-2018 навчальний рік)
Назва гуртка Керівник К-ть годин З них плат. К-ть дітей
Козацького напрямку:
«Джура» Гусєв С.О. 1 безоплатний 15
«Школа безпеки» Ткаченко М.Г. 1 безоплатний 12
2. Загальношкільні масові заходи військово-патріотичного напрямку (за 2017 р.)
Назва К-ть В них уч.
Козацькі змагання «Ми роду козацького діти,землі української цвіт» 70 24
Загальношкільна лінійка «До Дня партизанської слави» 119 23
Лінійка-реквієм «Вони загинули, щоб існувала Українська держава» 127 16
Літературно-історичне дослідження «Героїзм наших земляків у зоні АТО» 45 29
Хода Миру у межах Всеукраїнської акції «Голуб миру» 124 124
Ярмарка-концерт у центрі села,присвячена Дню захисника Вітчизни 112 112
До Дня Соборності святкова хода «Об`єднані навіки!” 95 95
До Дня пам`яті героїв Крут «Нас тут триста полягло» лінійка-реквієм 123 17
Вечір пам`яті «Молодість,обпалена війною» 32 19
Години спілкування,приурочені Революції Гідності та на сході України 76 76
Загальношкільна лінійка «Уклін тобі,Тарасе!» 45 31
Загальношкільна лінійка-реквієм «Страшні дзвони Чорнобиля» 79 79
До Дня Європи в Україні «Ми-українці,ми-європейці!» 14 129
Військово-патріотична гра«Джура» 123 8
Зустріч з учасницею війни Делеу Н.К. 12 12
До Дня перемоги над нацизмом участь у концерті пам`яті «Згадаємо ті страшні роки» 33 89
До Дня пам`яті і примирення участь у сільському мітингу «Згадаємо! Пам`ятаємо!» 64 64
3. Створення «Кімнати школяра»
Дата створення 01.01.2016 р.
Відповідальний Педагог-організатор Колодій Олена Анатоліївна
Місце розташування Навчальні кабінети

НОВОЗБУР’ЇВСЬКИЙ ЗАКЛАД БАЗОВОЇ ТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №2

ГОЛОПРИСТАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЛЇ ОБЛАСТІ

вул. Центральна, 239, с. Нова Збур’ївка, 75631, тел. 0 (5539) 4-76-96,

е-mail: novazburivkaschoola2@ukr.net Код ЄДРПОУ 24949909

Від ___________№____________

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

«Про стан роботи з національно-патріотичного виховання учнівської молоді в Новозбур’ївському закладі базової та дошкільної освіти №2»

Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним.

Сьогодні Україна проживає один із найсуворіших періодів становлення та розвитку. Відбувається випробовування народу на стійкість, мужність, порядність. Саме в такі періоди загартовується сила і дух нації, викристалізовуються її цінності, торується нелегкий шлях до суверенності.

Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої гостроти набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції, гордості за свою державу і народ.

Основним інститутом, що забезпечує організацію й функціонування всієї системи формування патріотичних якостей є держава, але важливу роль в цьому процесі відіграють й освітні установи. Школа – цевідтворення суспільних та освітніх змін, унікальний соціальний інститут, через який проходить абсолютно кожен, тому складно недооцінитиїї роль у процесс інаціонально-патріотичного виховання підростаючого покоління.

Патріотичне виховання дітей на кращих зразках історії рідного народу, його досвіду, традицій, освіти й культури, вищих християнських ідеалів, є сьогодні головним пріоритетом виховної роботи школи, діяльність якої регламентується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією національно-патріотичного виховання молоді. Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Адміністрацією школи було перевірено планування роботи, організацію методичної роботи, якість контролю, проаналізовано методичну та матеріально-технічну базу виховної роботи, участь учнівського самоврядування в організації та роботі національно-патріотичного виховання в школі, позакласну роботу. Проведено анкетування серед учнів 4-9 класів.Національно-патріотичне виховання учнів здійснюється комплексно - через навчальний процес, позакласну виховну роботу, функціонування органів учнівського самоврядування - і носить послідовний характер.

Працюючи над реалізацією Концепції національно-патріотичного виховання, педагогічний колектив всю виховну роботу спрямовує на виховання свідомого громадянина, патріота України.

Так у всіх класних кімнатах оформлені куточки державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України-Гербом, Прапором, Гімном. Класними керівниками під час проведення годин спілкування., тематичних заходів виховується повага до державної символіки. Виготовлені стенди: «Герой сучасності серед нас», «Ніхто не забутий, ніщо не забуто».

Виховна робота в школіпроводиться відповідно до річного плану виховної роботи школи, педагога-організатора, класних керівників, дитячих організацій, учнівського самоврядування, методичного об’єднання. Аналізуючи плани роботи, потрібно зазначити, що у вступі до річного плану проводиться аналіз проведеної виховної роботи за минулий рік.

У річному плані роботи школи сплановано розділ «Виховна робота». Традиційними в школі стало відзначення Дня визволення України від нацистських окупантів, днів українського козацтва, Соборності і Свободи України, вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня пам’яті та примирення. До цих дат заплановані і проводяться різноманітні заходи: години спілкування, уроки мужності, бесіди, зустрічі,змагання, вікторини, літературно-музичні композиції, тощо.

Робота шкільного методичногооб’єднаннякласнихкерівників у школі спрямована на створення умов для професійного росту та самоосвіти педагогів, становлення системи національно-патріотичного та громадянського виховання. Про це свідчать такі матеріали методичного об’єднання: «Формування національної свідомості учнів через вивчення культури та історії української держави», «Організація національно-патріотичного виховання. Виховання громадянина-патріота в умовах сільської школи».

Значну роль у вихованні громадянина-патріота відіграють класні керівники. Саме вони значною мірою допомагають дітям осмислити себе як громадянина України, частинку свого села, своєї родини, допомагають формувати патріотичні почуття. Плани роботи класних керівників складено згідно «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Належна увага приділяється в них формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави.У навчальному закладі проводились години спілкування, конкурси за національно-патріотичною тематикою, фестивалі української казки та пісні, конкурси знавців української мови, благодійні акції щодо допомоги бійцям АТО, урочиста лінійка, присвячена Міжнародному дню рідної мови; години спілкування, присвячені Дню захисника Вітчизни «Величсили духу»; тиждень родинного виховання; виховні години «Щаслива родина – міцна Україна».

До Дня пам’яті жертв голодомору відбувся загальношкільний урок пам'яті. Учні вшанували пам'ять про загиблих співвітчизників хвилиною мовчання, переглянулидокументальніфільми «Голодомор на Україні 1932-1933 років», «День пам’яті жертв Голодомору».

У ході відзначення Дня Соборності України та Дня Гідності та Свободи, вшанування пам’яті Героїв Крут проведено урок «Українці у боротьбі за створення власної держави» (8-9класи); годину спілкування «Їм було лише шістнадцять» (6-8класи). З особливою урочистістю пройшли заходи з вшанування Небесної Сотні, зустрічі з учасниками АТО; діяла фотовиставка «Мужність українських воїнів у зоні АТО»; зібраний матеріал про учасників АТО, випускників школи, День вшанування пам`яті жертв політичних репресій, День вишиванки.

Вчителі початкових класів у свої класах провели гру подорож «Що я заню про своє село», годину спілкування «Україна-мій рідний дім», свято «Великдень-свято всіх свят», розучування колядок, щедрівок,знайомство з сімейними традиціями, звичаями, родом занять, вивчення ігор, в які любили гратися в дитинстві батьки. Класним керівником Зіненко В.С. разом з батьками був проведений благодійний ярмарок «Будьмо милосердними разом!».

Заслуговує на увагу план роботи класного керівника 8 класу Кравцової О.В. та класного керівника 6 класу Колодій О.А. Учителя використовують різноманітні форми роботи, які зацікавлюють дітей, дають змогу самим брати участь у підготовці і проведенню заходів, не залишають їх байдужими. Це і усний журнал «Любове моя -Україно!», і віртуальна подорож «Україна від козацьких часів до сьогодення» ,і перегляд документального фільму «Україна пам’ятає» тощо.

Протягом жовтня-листопада 2017 року проведено цикл Уроків мужності для учнів 5-9 класів, лейтмотивом яких стала тема єдності народу України та цілісності її території, любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників.

У планах класних керівників –круглий стіл «Українська мова як державна в Україні», тематична лінійка «Передамо нащадкам наш скарб – рідну мову» (Кравцова О.В., 8 клас), бесіда «Громадянин держави починається з господаря школи» (Ткаченко М.Г., 7 клас), бесіда «Не засмічуй рідної землі» (Пантак Н.В., 9 клас.), «Патріотичний дух народу - у рідній мові»(Колодій О.А., 6 клас), вікторина «Чи знаєш ти свій рідний край?”(Зіненко В.С., 4 клас) та диспут «Я для країни чи країна для мене?»(Красновид І.В., 5клас)

З метою вивчення історії, традицій та звичаїв українського народу працює народознавчий гурток «Духовна скарбниця» (керівник Кравцова О.В.)Вивчаючи історичне минуле свого краю, учні проводили зустрічі з його старожилами та видатними людьми.

Велике значення в національно-патріотичному вихованні має екскурсійна діяльність, ознайомлення з місцями бойової слави українського народу, пам’ятниками визначним діячам. Зметою вивчення історичного минулого рідного краю, традицій та звичаїв учні нашої школи відвідують театри, музеї, сільські краєзнавчі музеї.

У школі створена певна система органів учнівського самоврядування.

Учнівське самоврядування проводить різноманітні заходи благодійного, розважального та пізнавального характеру, залучає учнів до активної участі у громадському житті свого закладу, регулює деякі аспекти шкільного життя.

Щорічно у навчальному закладі проводяться екологічні акції: «Посади дерево», «Допоможи зимуючим птахам», «День довкілля», волонтерські загони беруть участь в благодійних акціях.

Вихованню патріотичних почуттів учнів сприяє й участь у міжнародних, Всеукраїнських та регіональних конкурсах, Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика. Переможець районного конкурсу - учениця 7 класу Лупа Катерина.

Щороку проводиться конкурс майстрів художнього читання «Наша Земля – Україна» серед учнів 1-9 класів. Учениця 6 класу Якименко Євгенія посіла ІI місце в районному етапі конкурсу, а Пуля Станіслав, учень 1 класу-I місце. Кожного року в районі проводиться Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Т.Шевченка. В конкурсі беруть участь і учні нашої школи.

 У складний для нашої країни час здобувачі освіти Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2 виявляють свої найкращі патріотичні почуття, морально і матеріально підтримують українську армію, беруть активну участь у Всеукраїнській акції «Лист пораненому» і в акції «Діти -воїнам АТО»., « Напиши листа учаснику АТО»Запорукою успішної виховної діяльності з учнями є співпраця школи з батьками. За результатами контролю документації роботи з батьками,на засіданнях всеобучу частково виносяться актуальні питання:«Сім’я як основа толерантної поведінки школярів”, «Виховання в учнів національної самосвідомості, гідності на основі звичаїв, традицій українського народу та засобів етнопедагогіки».У системі виховної роботи школи впроваджуються різноманітні форми та методи національно-патріотитчного виховання учнівської молоді:-інформаційно-масові: тематичні уроки, вікторини, екскурсії до культурних історичних пам’яток,, музеїв.;-наочні: експозиційні зали(музейні куточки), виставки дитячої творчості, тематичні стенди, фотовиставки, виставки літератури в бібліотеках;-інтегровані: учнівське самоврядування та волонтерський рух, гурткова робота, тижні національно-патріотичної роботи, присвячені різній тематиці;
-індивідуальні: творчі завдання (буклети, малюнки. плакати, звіти,презентації,), створення родинного дерева, нарисів про учасників війни, оформлення літописів-альбомів;
-діяльнісно-практичні: проекти, огляди-конкурси, науково-дослідницька робота шкільних виставок, робота шкільних прес-центрів та учнівських газет, участь у Всеукраїнських акціях. святкові концерти, упорядкування територій біля пам’ятників, пам’ятних знаків та меморіалів, участь у військово-спортивних змаганнях;
-діалогові: тематичні виховні години, бесіди, уроки мужності, зустрічі з учасниками війни, дітьми війни, з випускниками-військовослужбовцями. 
 Усвідомлюючи відповідальність щодо формування у школярів громадянських якостей, патріотизму, підготовки випускника школи, здатного до саморозвитку, самовдосконалення, наділеного високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями, носія кращих надбань національної і світової культури, адміністрація школи питання організації національно-патріотичного виховання учнівської молоді тримають на контролі. Свідченням цього є ряд наказів, виданих у школі.
Питання організації національно-патріотичного виховання учнівської молоді розглядалося на педагогічних радах, нарадах при директорові, методичних радах.

Отже, ми добре розуміємо, що молоді люди, яких сьогодні виховуємо, – активна сила політичних змін і залежно від того, які цінності вони вносять у ці зміни, яку культуру впроваджують, з якими знаннями й перспективними планами йдуть у життя, багато в чому буде залежати майбутнє суспільства.

Серед реальних шляхів покращення рівня національно-патріотичного виховання у школі вбачаю наступні:

1.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Єрмаковій О.М.:

1.1.Посилити контроль за організацією виховної роботи в школі та рівнем вихованості учнів. Результати контролю узагальнювати у довідках та підсумкових наказах. Постійно

1.2. Продовжити практику проведення Уроків мужності, Всеукраїнських благодійних акцій «Лист солдату», «Допоможи солдату», «Діти школи – воїнам АТО» тощо.

Протягом 2017-2018н.р.

1.3. Розширити напрями співробітництва навчального закладу із соціальними інститутами та громадськими організаціями з питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді, зміцнити шефські зв`язки з військовою частиною села.

Протягом 2017-2018н.р.

1.4. Створити на офіційному сайтішколи рубрику «Патріотичне виховання юного покоління», де розміщувати анонси про проведені виховні заходи.

До 01.09.2018

1.5. Активізувати залучення батьківської громадськості до виховного процесу.

Постійно

2.8. Орієнтувати педагогічних працівників на посилення патріотичної складової в процесі запровадження програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Постійно

Директор Н.А.Кабакова

Кiлькiсть переглядiв: 374

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.