ПОГОДЖЕНО Засідання педагогічної ради Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2 Голопристанської районної ради Херсонської області Протокол від 22.06.2018 №12 ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2 Голопристанської районної ради Херсонської області від 22.06.2018 №____ Директор школи ________ Кабпкова Н.А.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Новозбур’ївського закладу

базової та дошкільної освіти №2

Голопристанської районної ради Херсонської області

на 2018 – 2023 роки


Структура освітньої програми Новозбур’ївського ЗБДО №2

Розділ 1.Призначення школи та засіб його реалізації.

Розділ 2.Опис "моделі" випускника школи.

Розділ 3.Цілі та задачі освітнього процесу школи.

Розділ 4.Навчальний план та його обґрунтування.

Розділ 1

Призначення школи та засіб його реалізації

Людина, її доля, її особистий успіх і щастя - первинна цінність, від якої залежить добробут і розвиток держави.

Ми хочемо побудувати «Школу Успіху», школу рівних можливостей для всіх; школу, у якій навчаються поряд обдаровані та звичайні діти; школу, яка б дала можливості для розвитку кожній дитині і розвинути її так, щоб вона була успішною в житті.

Необхідно створити таку педагогічну систему, за якою кожна окрема дитина отримала б невичерпні можливості для повної самореалізації закладених у ній покликань, здібностей і неповторного таланту. Навчити дитину основ знань з будь-якого предмета, зміцнити почуття людської гідності, поваги до себе й до інших людей. Домогтися, щоб вона не почувала себе в школі у ролі то обвинувачуваного, то підозрюваного. Дати їй право на незнання і право на навчання. Обов'язок вчителя - знати, як допомагати учневі, щоб він навчився, відчув успіх. В основі шкільного навчання повинно бути одне бажання - сумлінне, чесне бажання справді допомогти дітям.

У світі, де багато жорстокості і насилля, необхідно повернутися до основ Гуманної педагогіки. Освіта, виховання і розвиток людини – це утвердження гармонії розуму і серця. Виховувати серцем, навчати розумом.

Пробудити в дитині природне бажання розвиватися (треба), навчити долати труднощі (важко) – досягти успіху, відчути радість від своїх досягнень (прекрасно).

У школі здійснюють освітню діяльність 17 педагогічних працівників, усі мають відповідну фахову освіту, з них: мають вищу кваліфікаційну категорію – 6 учителів; першу – 6; другу – 3; спеціаліст -1; бакалавр -1; педагогічне звання «старший учитель» - 5; «учитель-методист» - 1.

Головне завдання:

Створити умови , що забезпечать кожній дитині, незалежно від її розумових та фізичних здібностей, відчуття успіху, відчуття радості та щастя.

Засоби реалізації програми через:

v створення належних умов для функціонування освітньої системи закладу, яка забезпечить розвиток, виховання і навчання кожної дитини та ґрунтуватиметься на єднанні сімейного та суспільного виховання;

v впровадження в педагогічну практику основ гуманної педагогіки, підвищення педагогічної майстерності працівників;

v запровадження новітніх інформаційних технологій в освітній процес, створюючи інформаційно-навчальне середовище;

v поповнення наявної матеріальної бази у відповідність до проекту і забезпечення програмного, стабільного функціонування освітньої установи;

v вирішення питання щодо переходу роботи групи дошкільнят на повний робочий день;

v формування свідомого і відповідального ставлення учнів, батьків, працівників закладу до процесу навчання і виховання молодого покоління української держави.

Розділ 2

Опис "моделі" випускника школи

Випускник Новозбур’ївського ЗБДО №2 – це людина освічена, конкурентноспроможна, яка самостійноздобуває знання, готова до прийняття морально виправданих рішень. Отже, сучасний випускник вміє усвідомлювати різноманіття життєвих цінностей (свобода, співпраця, повага іншої особистості), особисту самоцінність. Вміє здійснювати вибір: жити й працювати в різновіковому колективі. Здатний планувати своє життя у відповідності з метою, приймати рішення. Має життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з приладами, з комп’ютером.

Основні характерологічні орієнтири особистості випускника - вільна особистість. Особистість, яка має високий рівень самосвідомості, громадянськості та самодисципліни. Така, що поважає себе, усвідомлює свою цінність та цінність іншої особистості, здатна нести відповідальність перед собою та суспільством.Гуманна особистість - проявляє милосердя, доброту, здатність до співпереживання, терпимість і доброзичливість і готова надати допомогу, прагне до миру й розуміє цінність людського життя. Духовна особистість – має потребу до пізнання й самопізнання, рефлексії, має потребу в красі й спілкуванні. Творча особистість – наділена розвинутими здібностями, зананнями, вміннями, навичками, розвинутим інтелектом. Практична особистість – знає основи комп'ютерної грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, гарні манери, знає й поважає. Це людина, яка є прихильником здорового способу життя.

Таким чином, педагогічний колектив Новозбур’ївського ЗБДО №2 повинен виховувати конкурентноспроможного випускника, який здатний до самовизна­чення, самореалізації, прагне до успіху і вміє його досягти.

Розділ 3

Цілі та задачі освітнього процесу школи

v Охоплення дітей всіма формами дошкільної освіти та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового залучення дітей п'ятирічного віку до дошкільної освіти;

v Впровадження нового державного стандарту початкової та базової загальної середньої освіти;

v Надання фахової психолого-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами;

v Забезпечення заходів на покращення іміджу навчального закладу з метою збільшення мережі навчального закладу;

v Розробка перспективного плану розвитку навчального закладу в умовах реформування суспільства та освіти;

v Участь в всеукраїнській інформаційній системі управління освітою;

v Удосконалення змісту, форм та методів роботи з педагогічним кадрами;

v Забезпечення особистісно-зорієнтованої підготовки здібних та обдарованих учнів та посилення мотивації школярів та вчителів для участі в олімпіадах, змаганнях та конкурсах;

v Формування та розвиток конкурентноспроможної особистості;

v Подальша робота над оволодінням педагогічними працівниками інформаційно-комунікативними технологіями та їх впровадженням в освітній процес.

У 2018-2023 рр. заклад працюватиме над науково-методичною проблемою: «Формування конкурентноспроможної особистості на основі впровадження ідей гуманної педагогіки та інноваційних технологій»

Мотивація вибору науково-методичної теми

Освіта XXI століття - це освіта для людини. Її стрижень - розвиваюча, культуротворча домінанта виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. XXI століття - це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни.

Основними принципами розвитку освіти визначено:

- відповідність змісту освіти, якості освітніх послуг державним вимогам, освітнім стандартам з урахуванням регіональних особливостей і потреб;

- розвиток життєспроможної самодостатньої особистості як провідної ідеї освіти, що забезпечує орієнтацію вчителя на особистість учня (активно‑діяльнісний характер навчання; єдність мотиваційної сфери особистості; розкриття здібностей і творчих задатків дітей; урахування їхніх вікових та індивідуальних особливостей; забезпечення успіху в оволодінні знаннями та способами діяльності);

- оздоровча функція освіти, яка є обов'язковою умовою забезпечення та зміцнення здоров'я всіх учасників освітнього процесу;

- підвищення якості контрольнооцінювальної діяльності в контексті незалежного оцінювання, що передбачає вдосконалення системи моніторингових досліджень.

З метою реалізації пріоритетного напряму стратегічного розвитку освіти в Україні з постійного підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації освітнього процесу з метою формування та розвитку конкурентноспроможної особистості перед педагогічним колективом школи визначаються цілі, завдання та засади діяльності. Виникає необхідність створення умов для розширення життєвої компетентності, формування нових мотивів навчання, самоорганізації та самореалізації особистості і як кінцевий результат — орієнтації учнів на подальший вибір професії.

До властивостей та особливих якостей конкурентноспроможної особистості належать наступні характеристики:

- високий рівень працездатності;

- прагнення до якісного кінцевого результату ( досягнення успіху);

- стійкість до стресів;

- здатність долати труднощі;

- творче ставлення до справи, праці;

- прагнення до професійного вдосконалення;

- здатність до прийняття відповідальних, іноді ризикованих, рішень;

- комунікабельність;

- здатність до кооперації, співпраці, співтворчості;

- здатність до швидкого освоєння нової справи;

- здатність до самоосвіти, самореалізації, саморозвитку;

- вміння орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.

Враховуючі потреби розвитку конкурентноспроможної особистості, освітній процес повинен бути підпорядкований:

- упровадженню в освітянський процес принципів допрофільної підготовки як економічно доцільної форми підготовки молоді до майбутнього життя;

- формуванню достатньої життєвої компетентності учнів і конкурентоспроможності випускників на ринку праці;

- вихованню особистості, здатної самостійно приймати рішення та займати активну громадянську позицію;

- створенню умов для використання новітніх освітніх технологій у поєднанні з принципами гуманності .

Мета і завдання

Мета:

Пошук раціональних шляхів впровадження гуманної педагогіки та новітніх інноваційних технологій для формування та розвитку конкурентноспроможної особистості.

Завдання:

- визначення людини, її долі, її особистого успіху і щастя первинною цінністю, від якої залежить добробут і розвиток держави;

- розроблення моделі конкурентноспроможної особистості;

- психолого-педагогічна діагностика пріоритетних для учнів напрямків формування та розвитку конкурентноспроможної особистості;

- удосконалення освітнього процесу відповідно до вимог сучасної школи;

- цілеспрямована організація діяльності учнів;

- організація психолого-педагогічної підтримки становлення та розвитку кожного учня;

- розвиток інформаційно-технологічної культури учителів і учнів;

- застосування програмних педагогічних засобів навчання, новітніх інноваційних та інформаційних технологій в освітньому процесі;

- діагностика та виявлення індивідуальних можливостей, здібностей, нахилів кожного учня та організація психолого-педагогічного супроводу його розвитку;

- створення умов для дослідницької та наукової роботи;

- організація допрофільних класів та класів з поглибленим вивченням окремих предметів;

- цільове використання варіативної складової навчального плану;

- визначення шляхів підвищення якості освітніх послуг;

- створення бази методичних рекомендацій, матеріалів, конспектів занять (уроків, спецкурсів, факультативів, класних годин, батьківських зборів), спрямованих на формування та розвиток конкурентноспроможної особистості.

Перспективний план

роботи над науково-методичною проблемою

«Наша мета полягає не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а, навпаки, в тому, щоб допомогти їм скоріше обходитися без нас»

(К.О.Конраді)

І етап

2018-2019 навчальний рік

Організаційно-теоретичний етап

Мета:

Вироблення єдиної системно - комплексної роботи над проблемою, ознайомлення педагогічного колективу з теорією даного питання, визначення напрямків роботи.

Зміст роботи:

1. Анкетування педагогічного та учнівського колективів, батьків з проблемної теми .

2. Виявлення питань для вивчення та висвітлення досвіду з цієї
теми. Виявлення рівня обізнаності педколективу із проблемою.

3. Ознайомлення педколективу з теорією даного питання.

4. Складання планів самоосвіти вчителів.

5. Вироблення єдиної системно-комплексної роботи над проблемою через
ШМО вчителів-предметників.

6. Опрацювання вимог нового Державного стандарту базової середньої освіти.

7. Створення бази даних у робочих планах, папках вчителів, класних
керівників картотеки досвіду роботи в бібліотеці з проблемного
питання.

8. Засідання ШМО з питань організації просвітницької роботи з педагогами,
учнями, батьками.

ІІ етап

2019-2020 навчальний рік

Пошук шляхів реалізації проблеми через урок

Мета:

Аналіз ефективності впровадження інноваційних навчально-виховних технологій у напрямку створення умов для гармонійного розвитку і реалізації особистості

Визначення уроку як основного засобу впровадження інноваційних навчально-виховних технологій.

Пошук нових моделей уроків, форм і методів, які забезпечують реалізацію особистості в межах окремого навчального предмету; прийомів активізації пізнавальної діяльності учня. Опрацювання їх для покращення навчальних досягнень учнів. Оцінка та самооцінка напрацювань педагогів. Вибір шляхів удосконалення самоосвітньої роботи вчителів та учнів.

Зміст роботи:

1. Анкетування педагогічного та учнівського колективів, батьків з
проблемної теми «Урок – догма чи спонукання до розвитку учня».

2. Поширення усвідомлення педагогами нових вимог до сучасного уроку як засобу розвитку особистості.

3. Складання планів самоосвіти вчителів на поточний рік.

ІІІ етап

2020-2021 навчальний рік

Пошук шляхів реалізації проблеми через удосконалення виховної роботи

Мета:Продовження впровадження нових педагогічних технологій у виховну діяльність школи.

Забезпечення комплексного підходу вирішення завдань освіти у відповідності з новими Державним стандартам дошкільної, початкової та базової освіти.

Упровадження та широке втілення інновацій педагогів щодо творчого розвитку учнів, набуття ними загальнопредметних, здоров’язберігаючих, життєвих компетентностей через реалізацію виховної діяльності школи.

ІV етап

2021-2022 навчальний рік

Результативно-узагальнюючий етап

Мета:Визначення ефективності пропонованої проблеми як запоруки формування конкурентноспроможної особистості.

Науково-практичний аналіз результатів роботи над методичною проблемою. Ступінь виконання цілей та задач. Рівень сформованості рис конкурентноспроможної особистості.

V етап

2022-2023 навчальний рік

Результативно-аналітичний етап

Мета:

Визначення шляхів модернізації освітнього процесу з метою формування конкурентноспроможної особистості з урахуванням потенціалу педагогічного колективу.

Шляхи самовдосконалення особистості учня і вчителя.

Основні умови та критерії оптимального вибору методів навчання та виховання в процесі формування конкурентноспроможної особистості.

Розділ 4

Навчальний план та його обгрунтування

Освітній процес у закладі організовано відповідно до Закону України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №778, Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 №462, державних стандартів базової та повної загальної середньої освіти, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 №24 та від 23.11.2011 №1392, Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 №63), Концепції розвитку навчального закладу, власного Статуту, з метою забезпечення одержання учнями загальної середньої освіти.

Згідно зі Статутом заклад шкільний підрозділ має таку структуру:

- початкова школа (1-4 класи)

– основна школа (5–9–ті класи).

Навчальний план Новозбур’ївського ЗБДО №2 складається на кожний навчальний рік окремо відповідно до Типових освітніх програм, затверджених наказами Міністерства освіти і науки України.

На 2018-2019 навчальний рік робочий навчальний план закладу складено:

- для 1 класу - за Типовою освітньою програмою розробленою під керівництвом О.Я.Савченко;

- для 2-4 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 407 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня», згідно таблиці 1;

- для 5-7-х класів - за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», згідно таблиці 1

- для 8-9-х класів - за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», згідно таблиці 8.

Навчальний план включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, спільну для усіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкованості і форм власності та варіативну складову, у якій передбачено додаткові години :

На проведення індивідуальних та групових занять

- 1 година у 1 класі.

На вивчення курсів за вибором:

-«Українознавство» по 1 год. у 2-7 класах з метою виховання патріота, громадянина української держави, свідомого державотворця, творчої особистості;

- «Російська мова» по 1 год. у 4-9 класах за рішенням батьківських зборів, для завершення курсу;

- «Каліграфія з елементами зв’язного мовлення»1 година у 3 класі для курсу з метою удосконалення навичок каліграфічного письма та говоріння.

Для посилення предметів інваріантної складової з метою виконання вимог навчальної програми:

- 0,5 години географії у 9 класі

Для здійснення допрофільної підготовки з подальшим вибором профілю навчання в старшій школі:

- по 1 год . у 5.6 кл. факультатив «Сходинки орфографії»

- по 0,5 год. у 8,9 кл. факультатив « Основи медичних знань»

- 1 год. у 8 кл. факультатив «Хімія у побуті»

- по 0,5 год. у 5-7 класах та 1 год. факультативного курс «Хореографія»

Предмети інваріантної складової робочого навчального плану, що не мають цілої кількості годин, будуть викладатися протягом навчального року за розкладом.

Поділ класів на групи при вивченні інформатики здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 р. за № 229/6517 (зі змінами)».

Навчальний план для 1 класу

Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2

Назва освітньої галузі Класи Кількість годин
на тиждень на рік
1 кл.
Інваріантний складник
Мовно-літературна 5 175
Іншомовна 2 70
Математична 4 140
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі) мовно-літературна галузь 3 2 105 70
Технологічна 1 35
Інформатична
Мистецька 2 70
Фізкультурна* 3 105
Усього 22 770
Варіативний складник
Додаткові години для, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1 35
Загальнорічна кількість навчальних годин 23 805
Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня 20 20/700
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) 805 805

Директор школи Н.А.Кабакова


Навчальний план

початкової школи

Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2

з українською мовою навчання

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
2 3 4 Разом
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) Українська мова 7 7 7 21
Іноземна мова 2 2 2 6
Математика Математика 4 4 4 12
Природознавство Природознавство 2 2 2 6
Суспільствознавство Я у світі - 1 1 2
Мистецтво Мистецтво*/музичне мистецтво, образотворче мистецтво 1 1 1 3
1 1 1 3
Технології Трудове навчання 1 1 1 3
Інформатика 1 1 1 3
Здоров'я і фізична культура Основи здоров'я 1 1 1 3
Фізична культура** 2 2 2 6
Хореографія 1 1 1 3
Усього 20+3 21+3 21+3 62+9
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1 6
Каліграфія (з елементами розвитку зв'язного мовлення) 1
Українознавство 1 1 1
Російська мова 1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 22 23 23 68
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 25 26 26 100

Директор школи Н.А.Кабакова

Навчальний план

5-7 класів
Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2

з українською мовою навчання

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
5 6 7
Мови і літератури Українська мова 3,5 3,5 2,5
Українська література 2 2 2
Іноземна мова 3 3 3
Зарубіжна література 2 2 2
Суспільствознавство Історія України 1 1 1
Всесвітня історія - 1 1
Основи правознавства - - -
Мистецтво* Музичне мистецтво 1 1 1
Образотворче мистецтво 1 1 1
Мистецтво - - -
Математика Математика 4 4 -
Алгебра - - 2
Геометрія - - 2
Природознавство Природознавство 2 - -
Біологія - 2 2
Географія - 2 2
Фізика - - 2
Хімія - - 1,5
Технології Трудове навчання 2 2 1
Інформатика 1 1 1
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1
Фізична культура* 3 3 3
Разом 23,5+3 26,5+3 28+3
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації 3,5 3,5 2,5
Українська мова (поглиблене вивчення)
Російська мова (КЗ) 1 1 1
Українознавство (КЗ) 1 1 1
Хореографія (Ф) 0,5 0,5 0,5
Сходинки орфографії (Ф) 1 1
Гранично допустиме навчальне навантаження 28 31 32
Всього (без урахування поділу класів на групи) 27+3 30+3 30,5+3

Навчальний план 8-9 класів

Новозбур’ївського закладу базової та дошкільної освіти №2

з поглибленим вивченням окремих предметів

Освітні галузі Предмети Кількість годин на тиждень у класах
8 9
Мови і літератури Українська мова 2 2
Українська література 2 2
Іноземна мова 2 2
Зарубіжна література 2 2
Суспільствознавство Історія України 1,5 1,5
Всесвітня історія 1 1
Основи правознавства - 1
Мистецтво* Мистецтво 1 1
Математика Математика - -
Алгебра 2 2
Геометрія 2 2
Природознавство Природознавство - -
Біологія 2 2
Географія 2 1,5
Фізика 2 3
Хімія 2 2
Технології Трудове навчання 1 1
Інформатика 2 2
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1
Фізична культура** 3 3
Години на вивчення спеціалізованих навчальних предметів, курсів 3,5 3
Поглиблене вивчення української мови 2 2
Російська мова (КЗВ) 1 1
Разом 31+3 32+3
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації 2 1
Географія (до програми) 0,5
Основи медичних знань (Ф) 0,5 0,5
Хімія у побуті (Ф) 1
Хореографія (Ф) 1
Гранично допустиме навчальне навантаження 33 33
Всього (без урахування поділу класів на групи) 33+3 33+3

Директор школи Н.А.Кабакова

Компетентності учнів 5-9 класів такі як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Вивчення предметів здійснюватиметься за чинними програмами відповідно до переліку програм, підручників та посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році.

При формуванні робочого навчального плану враховано вимоги Закону України «Про освіту» від 5.09.2017р № 2145-VIII, постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» , а також типовими освітніми програмами, розробленими на їх основі та затвердженими наказами МОН від 20.04.2018 № 405, від 20.04.2018 № 406, від 20.04.2018 № 407, від 20.04.2018 № 408.

Навчальний план на 2018/2019 н. р. складений відповідно:

- для 1 класу – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407

(Додаток 1);

- для 2 - 4 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407

(Додаток 2);

- для 5 - 9 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 405

(Додаток 3);

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 2695 годин/навчальний рік:

для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік,

для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік,

для 4-х класів – 910годин/навчальний рік,

для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік,

для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік,

для 7-х класів – 1172,5годин/навчальний рік,

для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік,

для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2-4 класах – 40хвилин, 5-9 класах – 45 хвилин.

Навчальні плани включають інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено додатковий час на навчальні курси за вибором, факультативи, індивідуальні та групові заняття. Навчальний час, передбачений на варіативну складову може бути використаний на предмети інваріантної складової, на проведення індивідуальних та групових занять.

Кiлькiсть переглядiв: 834

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.