АНКЕТА Ставлення до школи Учень _____________________________________ клас 1. Що ти вважаєш найважливішим у школі?___________________________ ________________________________________________________________ 2. Який день тижня ти любиш?______________________________________ 3. Що в школі для тебе найцікавіше (крім уроків)?______________________ ________________________________________________________________ 4. Чим би ти хотів займатись у вільний час?___________________________ _________________________________________________________________ 5. Який предмет для тебе найцікавіший?______________________________ _________________________________________________________________ 6. Які твої найулюбленіші заняття?___________________________________ _________________________________________________________________ 7. Який урок ти не любиш? Чому?____________________________________ ________________________________________________________________ 8. Яким за рейтингом навчальних досягнень ти хотів би бути?____________ ________________________________________________________________ 9.3 ким би ти хотів сидіти разом (назви прізвище, ім'я)?_________________ _________________________________________________________________ 10.3 ким би ти не хотів сидіти за однією партою?______________________ ________________________________________________________________ 11. Яке громадське доручення хотів би мати?__________________________ _________________________________________________________________ 12. До кого (з друзів, батьків, учителів) ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями? ________________________________________________________________ АНКЕТА Ставлення до школи Учень _____________________________________ клас 1. Що ти вважаєш найважливішим у школі?___________________________ ________________________________________________________________ 2. Який день тижня ти любиш?______________________________________ 3. Що в школі для тебе найцікавіше (крім уроків)?______________________ ________________________________________________________________ 4. Чим би ти хотів займатись у вільний час?___________________________ _________________________________________________________________ 5. Який предмет для тебе найцікавіший?______________________________ _________________________________________________________________ 6. Які твої найулюбленіші заняття?___________________________________ _________________________________________________________________ 7. Який урок ти не любиш? Чому?____________________________________ ________________________________________________________________ 8. Яким за рейтингом навчальних досягнень ти хотів би бути?____________ ________________________________________________________________ 9.3 ким би ти хотів сидіти разом (назви прізвище, ім'я)?_________________ _________________________________________________________________ 10.3 ким би ти не хотів сидіти за однією партою?______________________ ________________________________________________________________ 11. Яке громадське доручення хотів би мати?__________________________ _________________________________________________________________ 12. До кого (з друзів, батьків, учителів) ти звернувся б в найскрутнішу хвилину, з ким би поділився своїми таємницями? ________________________________________________________________

АНКЕТА

"Твої права і обов’язки"

Кожна людина, яка знаходиться в суспільстві, має свої права та обов'язки незалежно від кольору шкіри чи очей, незалежно від того, де вона народилася, незалежно від того хто її батьки, незалежно від статі, віку.

Кожна людина - це особлива і неповторна особистість, яка має сама визначати своє місце в житті й реалізовувати свої здібності.

З метою дослідження обізнаності прав дитини ми звертаємося до Вас з проханням дати відповідь на запитання анкети. Для опитування Ви обрані випадково. Ваші відповіді не підлягають розголошенню. Вони будуть використані тільки в узагальненій формі разом з результатами опитування інших респондентів.

Заздалегідь вдячні Вам за згоду взяти участь в цьому опитуванні.

1. Твоя стать:

* чоловіча_______

* жіноча _______

2. Скільки тобі років:_______

3. Відміть всіх, хто живе разом з тобою:

* мама_____

* брати_____

* бабуся _____

* дідусь ______

* вітчим ______

* мачуха _____

* тітка ______

* дядько ______

* інші _______

4. Як би ти описав відносини у Вашій сім'ї:

* дружні_____

* іноді бувають сварки ______

* іноді ми навіть не вітаємося ______

* постійні сварки_____

* іноді бувають бійки _______

* Інші ________

5. Зазнач, які засоби покарання найчастіше застосовують до тебе твої батьки:

* фізичне покарання_____

* моральні______

* інше:_______

6. Вкажіть, які "методи виховання" найчастіше застосовують ваші батьки по відношенню до Вас:

* пояснюють, як потрібно себе поводити__

* хвалять Вас, якщо цього заслуговуєте___

* забороняють Вам робити те, що Вам подобається (наприклад: дивитися телевізор, гуляти)

* обіцяють нагороду за хороші вчинки___

* кричать, сварять, обзивають____

* б'ють______

* інше:_______

7. Як ти вважаєш, чи завжди покарання застосовують справедливо:

* Завжди справедливо_______

* Майже завжди справедливо ______

* Найчастіше несправедливо

* Завжди несправедливо ______

8. Чи Ви коли-небудь задумувалися про те, що маєте певні права:
* Так ______

* Ні ______

* Інколи ______

9. Чи хотіли б Ви знати свої права:

* так ______

* ні _______

* можливо _______

10. З ким з батьків або дорослих Ви говорили про свої права:

* мама _____

* тато______

* бабуся або дідусь____

* сестри або брати _____

* Ровесник ______

* Вчителі _______

* інше:

11. Хто на Вашу думку є юристом?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Чи вважаєш ти, що запитання цієї анкети є актуальними (важливими) та їх треба вивчати:

* так _____

* важко відповісти____

* ні_____

* не знаю_____

* меш байдуже_____

* інше:_____

АНКЕТА

"Чи вмієте ви слухати"

Завдання: поставити +, коли ситуація викликає у вас роздратування

1. Співрозмовник не дає шансу висловитись, хоч є що сказати, та не можна вставити слово.

2. Співрозмовник постійно перериває мене під час бесіди.

3. Співрозмовник ніколи не дивиться на мене під час розмови я не впевнений, чи чує він мене.

4. Розмова викликає почуття марнування часу.

5. Співрозмовник постійно метушиться, папір і олівець займають його більше, ніж мої слова.

6. Співрозмовник ніколи не посміхається, а у мене виникає почуття незручності і тривоги.

7. Співрозмовник завжди відволікає мене запитаннями і коментарями.

8. Щоб я не сказав, співрозмовник завжди осаджує мій запал.

9. Співрозмовник завжди намагається спростувати мої твердження.

10. Співрозмовник перекручує зміст моїх слів і вкладає в них інший зміст.

11. Коли я ставлю запитання, співрозмовник змушує мене захищатися.

12. Іноді співрозмовник перепитує мене, роблячи вигляд, що не розчув.

13. Співрозмовник, не дослухавши до кінця, перебиває, щоб погодитись.

14. Співрозмовник при розмові зосереджено займається сторонньою справою, він неуважний.

15. Співрозмовник робить висновки за мене.

16. Співрозмовник завжди намагається вставити слово в мою розповідь.

17. Співрозмовник не відводить з мене очей.

18. Співрозмовник дивиться на мене ніби оцінюючи.

19. Коли я пропоную щось нове, співрозмовник говорить, що думає так само.

20. Співрозмовник виявляє надмір уваги, ойкає і підтакує.

21. Коли я говорю про серйозне, співрозмовник уставляє жарти, анекдоти.

22. Співрозмовник часто дивиться на годинник під час розмови.

23. Коли я вхожу до нього, він кидає всі справи і займається виключно мною.

24. Співрозмовник поводить себе так, наче я заважаю робити щось важливе.

25. Співрозмовник вимагає, щоб усі погоджувались із ним.

Підрахувати % від 25 ситуацій, що викликають роздратування:

Від 0 до 10%- високий рівень уміння слухати

11 —40%- вище середнього 41—70%- середній

71 —100%-низький

Діагностика "Портрет класу"

Знайди своє місце

Учасникам пропонується без слів походити по приміщенню і зайняти те місце, яке для них найбільш комфортне: на підлозі, на стільці, обличчям до центру або до стіни. Ведучий спостерігає за розміщенням. Вправа виявляє рівень згуртованості, відкритості, готовності до взаєморозуміння.

Груповий образ

Учасникам пропонується уявити, що їх група-автомобіль, а кожна людина-певна деталь. Необхідно вирішити, хто яка деталь у авто, при цьому кількість деталей не обов’язково відповідатиме справжньому автомобілю. Ведучий спостерігає, які деталі(ролі) виберуть(який реальний портрет групи). Вправа виявляє лідерство у групі, структуру емоційних відносин.

Включеність в групу

Ведучий пропонує мовчки стати в одну лінію таким чином, щоб із одного боку стала особа, яка відчуває себе максимально включеною в групу, а з протилежного-зовсім не включеною. Всі інші розташовуються за цією ознакою в одну лінію між ними. Вправа виявляє рівень відкритості внутрішньогрупових відносин, згуртованості.

Опитувальник «Потреба в спілкуванні»

Оцініть відповіді знаком + чи -

1. Мені приємно бути присутнім під час будь-яких святкувань.

2. Я можу притлумити свої бажання, якщо вони суперечать бажанням товаришів. З. Мені подобається показувати кому-небудь свою прихильність.

4. Я більше дбаю про свій вплив на людей, аніж про дружбу.

5. Я відчуваю щодо друзів більше прав, аніж обов’язків.

6. Коли дізнаюсь про успіх товариша, у мене чомусь погіршується настрій.

7. Мене тішить можливість кому-небудь чим-небудь допомогти.

8. Мої турботи зникають, коли я опиняюсь серед товаришів по навчанню.

9. Мої друзі мені страшенно набридли.

10. Коли я виконую важливу роботу, присутність людей мене дратує.

11. Навіть будучи притиснутим до стіни, я говорю ту частинку правди, що не зашкодить друзям.

12. У важкій ситуації я думаю не про себе, а про близьку людину.

13. Неприємності друзів викликають такі співчуття, що я можу занедужати.

14. Мені приємно допомагати іншим, навіть якщо це шкодить мені.

15. 3 поваги до друга я можу погодитися з його думкою, навіть якщо вона не має слушності.

1б. Мені більше до вподоби пригодницькі оповідання, аніж про кохання.

17. Сцени насильства у кіно вселяють у мене відразу.

18. На самоті я відчуваю більшу тривогу, ніж серед людей.

19. Я вважаю, що основною радістю у житті є спілкування.

20. Мені шкода безпритульних кішок і собак.

21. Я волію мати менше друзів, але якщо мати, то близьких.

22. Я люблю бувати серед людей.

23. Я довго переживаю після сварки з близькими.

24. У мене набагато більше близьких друзів, аніж у інших

25. Мене цікавлять власні досягнення, а не дружба.

26. Я більше довіряю власній інтуїції, аніж думці інших.

27. Я надаю більшого значення матеріальному благополуччю, аніж спілкуванню з приємними людьми.

28. Я співчуваю людям, які не мають близьких друзів.

29. Спілкуючись зі мною, люди часто використовують мене.

30. Я люблю оповідання про безкорисливе кохання і дружбу.

31. Заради друга я можу пожертвувати своїми інтересами.

32. У дитинстві я був у компанії, що завжди трималась разом.

33.Якби я був журналістом, то писав би про силу дружби.

Обробка даних: + за 1,2,7,8,11,12,13,14,18,19,20,21,22,23,24,26,28,30,31,32,33 твердження оцінюється в 1 бал

- за 3,4,5,6,9,10,15,16,25,27,29 твердження оцінюється в 1 бал

РІВЕНЬ: низький ниж. за серед. середній вище за серед. високий

Чоловіки 3-21 22-23 24-25 26-28 29-33

Жінки 9-24 25-26 27-28 29-30 31-33

Модифікація опитувальникаА.А. Реана

«Рівень мотивації учнів»

(для учнів5—7-х класів)

Інструкція: Дорогий друже! Прочитай наведені думки і виріши, які з них стосуються тебе і, якщо ти з ними згоден, — поряд напиши «так». Якщо думка тебе не стосується, то напиши поряд «ні». Будь відвертий.

1. Починаючи роботу на уроці, я сподіваюся на успіх.

2. Звичайно на уроках я активно працюю, часто піднімаю руку, коли пот­рібно відповісти на питання.

3. У мене поки немає планів на майбутнє.

4. Якщо навчальний матеріал мені не зрозумілий, я прагну в ньому обов'язково розібратися або самостійно, або за допомогою вчителя й однокласників.

5. Я обов'язково хочу досягти успіху в навчанні.

6. Навіть якщо мені предмет не подобається, я все одно прагну отримати з предмета хороші оцінки.

7. Якщо задача дуже важка і незрозуміла для мене, то я відмовляюся її розв'язувати.

8. Якщо мені хочуть доручити яке-небудь завдання, то я спробую знайти поважну причину і відмовитися від доручення.

9. При зустрічі з труднощами я шукаю способи їх подолання.

10. Я — настирна людина.

11. Якщо я отримав «2» з якого-небудь навчального предмета, то обов'язково намагаюся її виправити.

12. У мене є вже плани на майбутнє. І

13. Мої близькі вважають мене ледачим.

14. Для мене дуже важливо робити свою справу якомога краще, навіть якщо через це у мене виникають непорозуміння з друзями.

15. Мої батьки мене дуже суворо контролюють.

16. Я часто відчуваю сумнів в успіху при виконанні якої-небудь справи.

17. При невдачі я відмовляюся від поставленої цілі.

18. Успіх у моєму навчанню залежить від моєї цілеспрямованості й напо­легливості, а не контролю батьків.

19. Якщо у мене виникає яке-небудь бажання, я обов'язково прагну його здійснити.

20. Якщо я не виконав якесь завдання, я не переживаю через те, що мене будуть лаяти або засуджувати.

Ключ до опитувальника:

Відповідь «Так» — питання № 1, 2, 4, 5, 6, 9,10, 11, 12, 14, 18,19.

Відповідь «Ні» — питання № 3, 7, 8, 13, 15, 16, 17, 20.

Критерії оцінки результатів опитування пропонуються такі:

від 0 до 13 балів — виражена мотивація на невдачу, учень вважає для себе більш важливим уникнути якої-небудь неприємності, помилки, неуспіху, ніж спробувати досягти якого-небудь результату в діяльності;

від 14 до 17 балів — мотиваційний полюс яскраво не виражений, проте той, хто набрав 14 балів, може вважатися таким, що має тенденцію до уник­нення невдачі, а 17 балів — схильний до вияву тенденції до досягнень;

від 18 до 20 балів — яскраво виражені мотивація на успіх, прагнення до досягнень у діяльності й у спілкуванні, цілеспрямованість.

За підсумками тестування учнів 5—7-х і 8—9-х класів підраховується кількість дітей з мотивацією на успіх і з мотивацією на невдачу. Усередині групи учнів, у яких мотиваційний полюс не виражений, підраховується кількість тих, хто все ж таки більшою мірою схильний до досягнення ус­піху, і кількість тих, хто схильний до уникнення невдачі.

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ З ТЕМИ «Я ВДОМА»

1. Якщо ти вдома сам і раптом погасло світло, ти:

а) побіжиш шукати щось, щоб запалити світло;

б) постоїш на місці, щоб очі звикли до темряви;

в) сядеш і будеш плакати.

2. Уразі тимчасового вимкнення світла найкраще корис­туватися:

а) ліхтариком;

б) свічкою;

в) гасовою лампою.

3. Вдома ти користуєшся:

а) всіма електроприладами;

б) тільки тими електроприладами, якими навчився користуватися під керівництвом дорослих;

в) зовсім не користуєшся.

4. Якщо електроприлад загорівся, ти:

а) заллєш його водою;

б) вимкнеш шнур з розетки і накриєш електроприлад товстою ковдрою;

в) накриєш товстою ковдрою.

5. Якщо пожежу погасити не вдалося, ти зателефонуєш за номером:

а) 01; 6)02; в) 03.

6. Перша допомога при ураженні електричним струмом. Постав варіанти відповідей у правильній послідовності.

а) стань на гумовий килимок, книгу або на будь-який дерев'яний предмет;

б) сухим дерев'яним або пластмасовим предметом відведи провід від постраждалого;

в) відключи електрику у квартирі.

7. Щоб не сталося пожежі у твоєму домі, треба:

а) вмикати в одну розетку одночасно багато електроприладів;

б) не залишати електроприлади на тривалий час без нагляду;

в) користуватися несправними електроприладами;

г) вимикати електроприлади, коли йдеш з дому.

8. Якщо у твоїй квартирі (будинку) сталася пожежа, ти:

а) заховаєшся у квартирі (під ліжком, у шафі);

б) постараєшся залишити квартиру.

9. Щоб вибратися з приміщення, де сталася пожежа, ти будеш рухатися;

а) пригнувшись або повзком;

б) на повний зріст;

в) пригнувшись або повзком, затуливши рот і ніс вологою ганчіркою.

10. Ніколи не грайся:

а) сірниками;

б) машинками;

в) ляльками.

11. Якщо на тобі спалахнув одяг, треба:

а) бігти;

б) перекочуватися по землі;

в) стояти і чекати, коли хтось тобі допоможе.

12. Пожежу, яка виникла від електричного струму, мож­на гасити:

а) водою;

б) вологою товстою тканиною;

в) сухою товстою тканиною.

Відповіді: 1 (б), 2 (а), 3 (б), 4 (б), 5 (а), б (в, а, б), 7 (б, г), 8 (б), 9 (в), 10 (а), 11 (б), 12 (в).

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ «ТИ – ПІШОХІД І ПАСАЖИР»

1. Вони заявляються після раптового танення снігів, під час сильної зливи:

а) землетруси;

б) повені;

в) смерчі.

2. Яке місце в домі найбезпечніше під час повені:

а) горище, дах будинку;

б) підвал;

в) кухня?

3. Вибери з перелічених місця, безпечні під час землетрусу:

а) біля вікна;

б) під столом;

в) у ліфті?

г) біля капітальної стіни;

ґ) у дверній коробці.

4. Якщо синоптики попереджають про наближення бурі, зливи, випадання великої кількості снігу, ти:

а) вирушиш з дому у справах, які запланував раніше;

б) будеш спокійно сидіти вдома;

в) залишишся вдома, підготувавшись до наближення стихійного лиха.

5. Пішоходам дозволяється ходити:

а) тротуарами;

б) проїжджою частиною;

в) пішохідними доріжками;

г) велосипедними доріжками.

6. Коли видимість дороги у напрямку руху обмежена кру­тим поворотом дороги, придорожніми спорудами, на­садженнями, то це:

а) недостатня видимість;

б) несприятливі погодні умови;

в) обмежена оглядовість.

7. На платформі, чекаючи поїзда, ти будеш:

а) грати у квача;

б) стояти скраю, виглядаючи поїзда;

в) стояти далі від краю платформи і спокійно чекати поїзда.

8. Через залізничні колії ти будеш переходити:

а) підлізаючи під потягом, що стоїть;

б) по спеціальних настилах або підземних переходах;

в) де тобі зручніше.

9. Людей, які користуються громадським транспортом, називають:

а) пішоходами;

б) пасажирами;

в) водіями.

10. Громадський транспорт треба чекати:

а) на зупинці;

б) на проїжджій частині;

в) на перехресті.

11. У салоні автобуса, тролейбуса, трамвая необхідно:

а) сидіти або стояти, тримаючись за поручень;

б) бігати по салону, пустувати;

в) висовувати голову, руки у вікна.

12. Перейти вулицю можна:

а) на зупинці;

б) на пішохідному переході;

в) де заманеться.

Відповіді: / (б), 2 (а), 3 (б, г, д), 4 (в), 5 (а, в), 6 (в), 7 (в), 8 (б), 9 (б), 10 (а), 11 (а), 12 (б).

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ "НА ВУЛИЦІ"

1. Хто або що є головною причиною виникнення пожежі:

а) людина;

б) природні стихійні лиха?

2. Назвати місця, безпечні для ігор і розваг:

а) підвал;

б) спортивний майданчик;

в) горище;

г) будівельний майданчик;

ґ) дитячий майданчик;

д) звалище.

3. На якій машині ти погодився б покататися з не­ знайомцем:

а) на «Мерседесі»;

б) на джипі;

в) ні на якій?

4. Які солодощі ти взяв би у незнайомої тітоньки:

а) шоколадку;

б) жувальну гумку;

в) ніякі?

5. До кого ти звернешся по допомогу, якщо на вулиці по­трапиш у біду:

а) до міліціонера;

б) до незнайомого дядечка;

в) до незнайомої бабусі?

6. Як ти вчиниш, якщо на вулиці знайдеш невідомий не­безпечний предмет:

а) принесеш його додому;

б) покажеш товаришеві, і ви разом спробуєте розібрати його;

в) повідомиш про знахідку дорослих, міліціонера?

7. Як ти вчиниш, коли випадково у автобусі, тролейбусі знайдеш залишений кимось пакет, сумку, портфель:

а) викинеш у вікно;

б) забереш собі;

в) повідомиш про знахідку водія.

8. Тобі батьки довірили ключі від квартири. Де ти їх бу­деш носити:

а) на мотузочці на шиї;

б) у кишені;

в) у кишені, яка має застібку.

9. Як ти вчиниш, якщо загубиш ключі:

а) відразу скажеш про це батькам;

б) розвісиш об'яву про втрату з домашньою адресою;

в) потай від батьків зробиш інший ключ?

10. Що ти будеш робити, якщо незнайомець хоче забра­ти тебе силою:

а) буду кричати і кликати на допомогу;

б) мовчки чинитиму опір?

11. Як ти будеш поводитися, якщо заблукаєш (у місті, на базарі):

а) буду стояти на тому місці, де загубився;

б) спробую знайти дорогу самостійно;

в) звернуся за допомогою до міліціонера?

12. Що ти зробиш із використаним аерозольним балончи­ком:

а) вкинеш у вогонь, щоб г обачити, що буде;

б) викинеш на смітник;

в) спробуєш розібрати?

Відповіді: 1 (а), 2 (б, д), 3 (в), 4 (в), 5 (а), 6 (в), 7 (в), 8 (в), 9 (а), 10 (а), 11 (а, в), 12 (б).

ТЕСТИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ ПО ТЕМІ «ТВОЄ ХАРЧУВАННЯ»,

«ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ», «ПОНЯТТЯ СТОРОННЬОГО ПРЕДМЕТА»

1. Де безпечніше купувати продукти харчування:

а) у магазині; б) на ринку; в) на вулиці.

2. Зіпсовані продукти мають:

а) неприємний запах;

б) привабливий вигляд;

в) порушену упаковку;

г) прострочений термін зберігання.

3. Харчове отруєння загрожує тим, хто:

а) миє овочі і фрукти перед вживанням;

б) вживає продукти з простроченим терміном зберігання;

в) їсть немиті овочі і фрукти.

4. До шкідливих звичок належать:

а) токсикоманія;

б) прогулянки на свіжому повітрі;

в) вживання алкоголю;

г) заняття спортом;

ґ) наркоманія;

д) куріння;

є) загартовування.

5. Токсикоманія — це:

а) шкідлива звичка;

б) приємне проводження вільного часу;

в) причина багатьох хвороб;

г) корисна звичка.

6. Токсичні речовини краще зберігати:

а) на балконі; б) у кладовці; в) на кухні.

7. Якщо токсична речовина потрапила на шкіру, треба:

а) змити її великою кількістю води;

б) витерти уражене місце носовою хусточкою;

в) не звертати на це уваги.

8. Перша допомога при отруєнні:

а) промити шлунок;

б) прикласти грілку;

в) випити активованого вугілля;

г) випити аспірин.

9. Що корисніше пити:

а) солодкі напої; б) соки;

в) каву; г) воду?

10. Чи шкодить організмові надмірне вживання солі:

а) так; б) ні?

11. Від надмірного вживання солодощів:

а) повнішають;

б) краще ростуть;

в) псуються зуби;

г) стають розумнішими.

12. Як діяти, якщо в око потрапила смітинка:

а) промити око водою;

б) потерти око;

в) витягнути смітинку чистою носовою хустинкою.

Відповіді:

1 (а), 2 (а, в, г), 3 (б, в), 4 (а, в, д, є), 5 (а, в), 6 (а), 7 (а), 8 (а, в), 9 (б), 10 (а), 11 (а, в), 12 (а,в)

Кiлькiсть переглядiв: 162

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.